Jag – löpbandet 1-1

Löpning stod på programmet idag. Ännu ett sånt där komma-igångpass, lugnt och fint och övertyga foten att det alls inte finns någon anledning till panik.

Jag väntar på ett paket på posten, och på väg hem från jobbet gjorde jag en liten deal med mig själv: om det inte hade kommit någon paketavi så skulle jag springa ute, men hade den kommit så skulle jag köra löpband på gymmet, och ta vägen förbi ICA och hämta paketet. Lite sådär mind games och vardags-edge, ni vet.

Paketavin hade kommit, så med den och löparskorna i hand drog jag till gymmet. Den här gången var jag bättre förberedd: telefonen var med så jag kunde köra Spottan. Jag fattar inte hur jag kunde glömma det förra gången! När jag springer ute har jag nästan aldrig musik i öronen, men löpband? Different story. Där krävs det ett soundtrack.

Idag passade jag på att testa delar av spellistan jag ska köra på söndag, när det blir långpass spinning med Väsby Triathlon. Två små axplock: tysk 80-talspunk, ”Computerstaat” med Abwärts. Tempot matchar exakt min stegfrekvens, takten driver mig framåt och jag känner mig som en sån där fakking maskin som Theresia brukar säga (skriva). Eller eventuellt en figur i ett dataspel. Unstoppable, hursomhelst.

Sen – Titanium. Takten är inte riktigt lika klockren till löpningen (bättre till spinning, och ni som kommer på söndag kommer att få köra sjukt jobbiga intervaller till den) men texten peppar mig hejdlöst.

I’m bulletproof, nothing to lose
I am titanium

Vavava? Klart jag springer som en odödlig till det.

Cirka 2,5 timmar musik till blir det på söndag. 10:15 på F&S Väsby. Har du F&S-kort? Kom dit! Jag kan tyvärr inte dela ut några gästplatser då jag själv är där och gästspelar.

Hursomhelst, 35 minuter löpband ka-ching! Sen lite styrka för simmaraxlarna. Och fåfängan lite också, kanske.

Vad det var i paketet? Sju stycken galet fina handmixade nagellack från Lilypad Lacquer i Australien. Undrar vilket jag ska testa först?

IMG_3561

Följ min blogg med Bloglovin

Kommentera

