Från spinningsadel till soffrodel

Två timmar och trettiofem minuter trampande blev det på F&S Väsby idag, med F&S’are och VSS’are i härlig blandning. Nästan fullt när vi startade, och ett tiotal tappra var kvar till the not so bitter end. Bra pepp, bra energi, inga större tekniska missöden (mer än att deltagarna fick köra en 70/20-intervall utan musik pga Spotify-haveri. De verkade ta det med ro.)

IMG_3570

IMG_3572Inte nog med att det var ett kul gäng att köra med, jag fick snacksa på Honey Stingers också! Lätt världens bästa energigodis på långpass. Dessutom glutenfria och ekologiska. Det här var sista påsen (köpt i New York) så nu måste jag leta var jag kan köpa nya. (Vet du? Tipsa gärna!) Körsbärssmaken är godast av de jag testat, men Pink Lemonade som jag fick idag går inte av för hackor heller.

Det enda o-bra med passet: sjukt obekväma sadlar. Trots bästa cykelbrallorna och Assos-salvan ville jag gärna tillbringa sista timmen stående… Aj!

Jag är väldigt trött i kroppen nu. Det får bli soffrodel resten av kvällen. Om inte soffan plötsligt förvandlas till en snarkofag… *zzz*

2 reaktioner på ”Från spinningsadel till soffrodel

    1. Ja, det är kul! 🙂 Ofta brukar ju cykel- eller triathlonklubbar arrangera egen långspinning, det kanske finns någon klubb nära dig som du kan kolla med?

Kommentera

