Bottenlös måndag

Det där med att lyssna på kroppen och förstå vad den vill säga är ju svårt ibland, men idag är den extremt tydlig med mig.

GE. MIG. MAT! säger den.

Jag är ofta en hungrig typ, men i perioder när jag ökar träningsmängden och till exempel kör tre timmar spinning en söndag, då vill jag äta allt som inte är fastspikat. Alltid.

Trots två kokta ägg, bovetemüsli med nötter och mandel, turkisk yoghurt, frukt och kaffe till frukost är mellanmålet uppätet redan före halv tio. Det blir till att handla nåt mer – allt blir ju bättre med en glad och nöjd kropp.

eating

Kommentera

