Min träning – januari

Dags för sammanfattning. Nu har det ju faktiskt blivit I ÅR jag ska göra en Ironman, så det är dags att shejpa upp sig och börja bli lite mer seriös. Om möjligt.

januari

 

Swim/bike/run

Löpning 17,4 km, 4 pass. Hade ju varit patetiskt även som veckomängd. Unacceptable.
Cykel 13,5 timme, 13 pass. Bara inomhus men tre pass över 2 timmar, det är helt OK. Längtar tills det blir ljusare och mindre kallt, då ska jag börja cykla till jobbet.
Simning 16,8 km, nästan nio timmar. Går inte att klaga på!

Bakom posten Övrig träning i diagrammet gömmer sig 100% yoga.

Simboosten är jag väldigt nöjd med, den kom tack vare HA‘s hemmaläger Camp Snowman. Långa pass och många pass, och kroppen har klarat sig helt OK. Bara att hålla i simningen och öka resten då!

Fokus i februari är tänkt att vara att bygga cykelstyrka genom Team Snabbares spinning för cyklister, där vi bland annat ska göra tröskelpulstest och lära oss köra effektiva intervaller. Det blir grymt! Sedan tänker jag löpfokus i mars.

Kommentera

