Tröttvecka

Jag tror jag har lite Nike Blast-baksmälla den här veckan. Kroppen känns trött och seg, och det är vanvettigt svårt att komma ur sängen på morgonen. Normalt är jag pigg så snart jag svängt benen över sängkanten, men icke denna vecka. Alls.

En människa med lite känsla för planering kanske skulle ha tagit en vilodag typ på måndagen efter en helg med tio träningspass. Verkar rimligt, n’est ce pas? Tyvärr hade jag lite otur när jag tänkte så det blev trippla gruppträningsklasser istället. ReShape och spinning på lunchen, och så spinning igen på kvällen. Jag har varit extra noga med att sova och äta ordentligt för att hjälpa kroppen återhämta sig, men tröttman sitter i. Därför fick fredagens planerade löppass stryka på foten, och det blev ett skönt yogapass istället.

Idag har jag varit på Actic Hammarby Sjöstad igen, och kört två kortpass – trettio minuter vardera spinning och core. Det var ganska mycket folk, ett härligt gäng med sprudlande energi och träningsglädje, så jag svävade ut från gymmet på ett fluffigt moln av pepp när det var klart. Sedan blev jag bjuden på lunch av M som ville ha lite hjälp att sätta ihop sin långspinning till imorgon. Jag fick alltså mat, OCH vara med och bestämma vilken musik jag ska få cykla till imorgon. Win!

Trots tröttma har jag lyckats tvätta i veckan, men vika ihop grejor blev inte av förrän på eftermiddagen idag. Det syns att det blivit lite träning i veckan när högen rena träningskläder ser ut såhär.

IMG_3692-2Nu dags att packa – för 2,5 timme spinning imorgon. Sweet dreams!

Kommentera

