Söndagsmys med Väsby tri

Jag har sagt det förr och jag säger det igen – eventuellt är jag världens tråkigaste spinningdeltagare. När någon annan rattar showen är det så galet skönt att bara fälla ner skygglapparna och gå in i träningsbubblan.

Väsby triathlons långspinning idag hade jag det bästa av två världar; Matilda satt på ledarcykeln och ledde oss genom passet, och eftersom jag hjälpt henne lite med musik och upplägg så visste jag redan strukturen och vad som skulle hända. Och inte desto mindre, jag visste att spellistan bara innehöll musik som jag gillar att cykla till. Win! Tror jag satt ett nytt rekord i spinninggenererade endorfiner idag – två timmar och femton minuter non-stop smile (nåja, nära nog…)

Avslutade veckans träning med tolv minuter löpning på löpband efter cyklingen. Själva löpsteget kändes riktigt okej, inte så stelt och kantigt som det kan vara utan det flöt på bra. Två kilometer fick räcka, sedan behövdes det mat!

IMG_3699IMG_3701

IMG_3697

Kommentera

