Spinningstruktur at last (nöjd och självgod)

IMG_3755

Jag har varit spinninginstruktör länge. Närmare tio år, om jag räknar efter (time flies!) Under de åren har jag satt ihop ett och annat pass – har aldrig varit en sån som kör samma upplägg och spellista en hel termin, utan vill ha mer variation. Visst kör jag samma pass flera gånger, men helst inte oftare än var tredje vecka. Under åren har det så sakteliga samlats högar med mappar, banprofiler, anteckningar och CD-skivor i en enda röra.

Jag vill inte ens tänka på hur mycket tid det gått åt att leta igenom de där högarna när jag vill ha tag på just den där spellistan… Och just ja, den är ju 55 minuter och nu ska jag köra 45 – hmm, om jag tar bort den här låten och… *räkna räkna*

Ja, ni fattar. Två gånger i veckan sånt, inför mina måndags. och torsdagspass. Och säkert de senaste TVÅ ÅREN har jag tänkt att jag borde gå igenom rubbet, sortera bort allt gammalt, uppdatera anteckningarna och göra en mapp med BARA det jag vill använda igen. Och helst se till att CD-skivan ligger i samma mapp som sin klassbeskrivning…

Om ni såg grisar flyga i helgen så var det mitt fel, för nu är det gjort! Fotade högen ovan som ”före”-bild – sen hittade jag en hel kasse full med ännu fler mappar och lösa skivor *suck* Återupptäckte en del gamla pärlor jag glömt, slängde en massa skräp och nu får alla pass plats i den blå mappen. Bäst av allt – jag har gjort en klassplanering för den närmaste månaden. No more sista-minutenletande for me!

På måndag lunch blir det 30 minuter OS-tema, på tisdag kväll när jag vickar för Niklas kör vi snabbdistans 55 minuter, och på torsdag lunch blir det fyraminuters AT-intervaller. Om du undrade.

Kommentera

