Första dagen med Global Yoga

Ledig från jobbet för att gå yogautbildning – känns lyxigt och smått dekadent. Första utbildningsdagen hölls på SATS Lidingö, så jag bestämde mig för att ta bilen. Vi kan konstatera att det var tur att jag håller mig med stora tidsmarginaler, för jag körde såklart fel någonstans inne i stan, hamnade i en bussfil, körde fel igen, blev rejält osams med min GPS och kallade den allehanda fula saker och kom till slut fram i ett relativt o-yogiskt sinnestillstånd.

Det välkomnande jag fick av Sandra och Martina som leder kursen fick mig dock att landa och lugna mig direkt. Dagen började sedan med att alla deltagare fick berätta om sig själva – och vilket grymt gäng av härliga människor det verkar vara! Ser fram emot att få hänga med dem hela helgen.

Efter presentationerna fick vi göra en meditation, och sedan en skön yogaklass – och sen redan dags för lunch! Eftermiddagen bjöd på ett långt teoripass med yogafilosofi och historia, lite sanskrit och sedan praktisk övning i att assistera. Kul men svårt! Många intryck och mycket ny kunskap under dagen, och imorgon och på söndag kommer det mer. Det kommer att ta ett tag att smälta och ta in allt! Får blogga mer om intrycken när jag hunnit sortera dem.

Dags att sova på saken, men först ska jag göra min hemläxa.

Namasté, folks!

IMG_3821 IMG_3814

IMG_3824 IMG_3826IMG_3823

2 reaktioner på ”Första dagen med Global Yoga

  1. Gryta är nog en av mina favoriter, apropå kommentaren som du lämnade på min blogg – så go for it och testa.

    Kul med Global Yoga. Själv öppnade min kropp sig för hot mojo, vilket påminner mig om att jag borde bokat ett sådant pass pronto!

Kommentera

