Benmos i Vårby

Fortsätter jobba med det där att få igång simningen igen – ikväll HA-pass i Vårby. Åh, Vårbybadet, som jag har saknat dig! Din sandiga bassängbotten, dina kringflytande gamla plåster och hårbollar… Eller nej, just de grejorna har jag inte saknat. Mer själva träningen, och de där sköna typerna jag brukar dela bassäng med.

Coach Mike lever ju la vida loca i Florida nu, så Daniel höll passet – och serverade en benserie som resulterade att vissa simmare föreslog att han nog inte skulle gå ensam på parkeringen efter passet, om livet var honom kärt. Mjölksyra galore. Totalt blev det 550 meter benspark… Jag simmade större delen med fenor, och fick en hel del tekniktips som hjälpte mig att få in rätt känsla.

Känslan ifråga levererades tillsammans med ännu mer mjölksyra.

Sen kom en huvudserie på totalt 900 meter, och på det skulle vi simma maxfart. Det var jobbigt – så kan vi säga. Nu har jag havererat i soffan och är rätt nöjd med att det är fredag imorgon.

Sov gott, folks!

2014-02-27 21.46.19
Gänget får kolla på film för att se hur en voltvändning ska gå till.2014-02-27 21.46.07

 

6 reaktioner på ”Benmos i Vårby

    1. Där bröt jag visst mot the first rule om det som flyter i bassängen; You don’t talk about det som flyter i bassängen. Förnekelse kan försätta berg, eller nåt 😉

Kommentera

