Saker som gör mig glad

IMG_3833När det finns bruna ekologiska ägg. Det känns som en vinstlott!

När jag var barn drev mina farföräldrar jordbruk, och alla ägg vi åt kom från deras bruna höns som gick ute på lagårdsbacken och pickade. Jo, det är faktiskt så enkelt att bruna höns värper bruna ägg, vita höns värper vita! Det var roligt att få smyga in i hönshuset och leta i redena för att hitta äggen. Bruna ägg är på något sätt the real deal för mig – jag tycker att de är både godare och finare.

Det där med smaken är väl sannolikt något känslomässigt betingat. Hursomhelst, bruna ägg gör mig glad, och när de också är ekologiska hamnar de garanterat i min kundkorg.

Kommentera

