Glutenfri morgon

Jo, jag är fortfarande förkyld, så det blir mera mat än träning här just nu. En morgonfavorit är bovetegröt – det lägger sig som bomull runt hjärtat, skulle min mormor ha sagt. Naturligt glutenfritt och ger lång mättnad, särskilt om du vispar i ett ägg mot slutet av koktiden – protein mättar ju bra.

Idag krossat bovete, boveteflingor, lite quinoa, linfrö, mandelmjölk och banan. Och så ett ägg – brunt såklart! Lite blåbär och valnötter på toppen, vackert och gott.

Vad äter du till frukost idag?

IMG_3835 IMG_3836

2 reaktioner på ”Glutenfri morgon

  1. Önskar att jag åt en lika hälsosam som du! Men varje dag blir det musli , typ axa, med skivad banan lite sylt (!) och laktosfri mjölk. Morgonkaffet tar jag på jobbet.

    1. Din frukost låter ju finfin, och lite sylt skadar väl inte 🙂 Jag försöker undvika gluten, och då går ju många ”vanliga” frukostval som mackor och många sorters müsli bort.

Kommentera

