Nu när allt är grönt

Vaknade av ett illvrål – KOM UT KOM UT KOM UT KOM UT!!!

Gnuggade mig i ögonen. Vad är det som händer?? Kikade ut bakom rullgardinen. Aha, det är solen som vrålar. KOM UT, JAG ÄR HÄR NU!

Äntligen.

På väg till simhallen blev jag alldeles lycklig i hela kroppen. Solen skiner, cykelbanorna är sopade och det börjar likna vår, banne mig! Jag vill pumpa däcken på tempospjutet till elva kilo (även fast det är SKITJOBBIGT) och dra ut och sprätta WIHOOO!

Istället simning. Mycket mer folk i simhallen idag, förra veckan var kanske extra lugn eftersom det var sportlov. De 2000 meter klockan visade när jag var klar var nog i underkant, det är rundbanesimning över tre banor så varje längd ser mer ut som en banan än en rak linje, och så får jag öva på att kryssa mellan långsamma crawlare och socialsimmare i bredd.

När jag avverkat 1500 meter tunnades det ut lite i poolen, och då började en av de snabbare simmarna i poolen – en dam kring de sextio – att köra fjärilssim. Blev så impad att jag var tvungen att kommentera, och vi pratade en stund. Hon hade nyligen kommit på att hon behöver köra intervaller för att bli snabbare, försökte lära sig fjärilssim och ville ha lite tips på hur hon kunde öva voltvändningar utan att bli illamående (testa näsklämma, föreslog jag). Galet inspirerande och tuff tant, sån vill jag vara om en tjugo-trettio år. Eller redan nu, för den delen.

Solen fortsatte att gorma, så efter lite mat och någon timme soffhäng hoppade jag i löparskorna och drog ut en sväng. Skogen är så fin att jag nästan blir religiös. Solen värmer på näsan, livet är fantastiskt och det är absolut inga problem att vara mindful och närvarande i stunden. Easy-peasy. Laddar glädje här och nu.

Ropar solen imorgon igen så pumpar jag däcken och drar ut och rullar. Kanske även om den är tyst.

IMG_2273
Fin runda, jotack!

IMG_2275

IMG_2274
Såhär glad blir jag av att springa i solskenet.
IMG_2276
Nu när allting är grönt, verkar det som att det som hände förut – bara var en dröm. Ja så lätt man har glömt att det alldeles nyss verkade va’ kört, nu när allt är grönt.

Från och med idag joinar jag Blogg 100 – jag ska alltså skriva ett blogginlägg per dag de närmsta 100 dagarna. Mitt slutdatum är 16 juni, så efter det kanske jag missar en dag eller två 😉 Nu kör vi!

Kommentera

