Morgonpasseri

IMG_3950Kära instruktörskollegor som håller morgonklasser varje vecka – ni anar inte hur mycket jag beundrar er. Jag har nästan aldrig morgonklasser, och i morse blev jag påmind om varför. Söta Sofie skulle åka på skidresa så jag lovade att ta hennes morgonspinning och core, med start 07:00.

Fatta tyngden på mina axlar; JAG FÅR INTE FÖRSOVA MIG. Skitsamma att jag typ aldrig försover mig i vanliga fall, det SKULLE ju kunna hända och det vore katastrof. Alltså packar jag träningsväskan kvällen innan, lägger fram kläder och förbereder in i minsta detalj – och sen kan jag inte sova. Vrider och vänder och undrar om det är dags att gå upp och om det kanske är så att jag missat larmet? Nähä, 04:22. Då kan jag ju sova en timme till minst.

Eller nej, det kunde jag ju inte. Till slut tröttnar jag på att snurra runt i sängen som en elvisp inställd på random, och går upp och äter frukost. Åker tidigt för säkerhets skull, och är såklart på gymmet med 45 minuters marginal. Tidspessimist, jag? Kanske lite då…

Skönt att ha gott om tid ändå, och det gav mig ju tid till lite mer cykling för egen del.  Klassen var dessutom ganska full, och deltagarna var grymma. Hela rummet sprudlade av energi, och jag blev alldeles glad i magen av det.

Sedan är det inte så dumt att landa vid skrivbordet vid 8:30 och ha 45 minuter trampande och en halvtimme core på träningskontot. Men lite skönt är det att Sofie är tillbaka nästa fredag.

Tycker du om att morgonträna?

 

En reaktion på ”Morgonpasseri

Kommentera

