Vi drar åt skogen

IMG_2284IMG_2279 IMG_2285Söndag, solsken och jag hade bestämt med tuffa Theresia att springa en sväng i Hellas. På väg dit är jag på ett strålande humör, sjunger högt för mig själv i bilen och är så inne i skönsången (ja, vad vet du, du var ju inte där..!) att jag missar att byta fil och hamnar i Hammarby Sjöstad. Oh well, jag var ute i god tid så det gjorde inte så mycket. När jag sladdar in på parkeringen vid Hellasgården ser jag Theresias vrålåk Gula Faran, och inser att hon är sjukt mycket hårdare än jag och har cyklat hit. Trots att hon har typ fyra gånger så långt. RE-spect.

Målet för dagen var ett varv på gröna spåret, och det var sådär larvigt fint i skogen. Solsken, blåsippor, fina små glittrande sjöar, en mediterande snubbe på en brygga och lite dödsvindar här och där. Ja, och så såg vi en pudel. Fick lust att häva ur mig ett vårskrik vid Strålsjön, men då kanske mediterande snubben hade trillat i vattnet. Det stod 5 grader på skylten vid Källtorpssjön, så kanske väl tidigt för sådant.

Att springa i trevligt sällskap är en lyx, och tiden gick snabbt när vi avhandlade livets väsentligheter, löste lite världsproblem och sånt. Sedan fick vi kaffe på fiket vid Hellas. Fler såna här förmiddagar, det önskar jag  mig!

Och du, det gör inget om du ber mig dra åt skogen. Jag trivs där!

gröna

Kommentera

