Jag vill cykla i solen!

Det är den där tiden på året igen. Den där tiden när alla mina nyhetsflöden i sociala medier börjar fyllas med blå himmel och sol, slingrande vägar i bergen, getter, cyklister i solbrillor och kortärmat, apelsiner på torget i Petra och café con leche. Den stora pilgrimsfärden till cykelparadiset Mallorca har börjat.

En grå och regnig dag som den här är det lätt att bli avundsjuk på solskenscyklisterna – men snart är det min tur! En vecka till avresa, och jag har redan börjat med förberedelserna. Ifall, ifall det tänker regna lika mycket som hemma så har jag nu köpt mig en vattentät kamera. Kanske funkar det som regnförsäkring?

Snart dags att börja fundera på vad jag behöver ha med mig mer, och skriva listor såklart. Har jag sagt att jag älskar listor?

mallmap

Kommentera

