Tacksamhetstisdag

När jag traskade till frisören idag – hungrig, trött, med genomblöta skor och kalla vantar, och vinden slet i mitt redan trasiga paraply så det gjorde ett ännu sämre jobb att skyla mig från det isande regnet – då tänkte jag på tacksamhet. Just i det ögonblicket var det väldigt, väldigt svårt att känna den, och av någon anledning går jag igång på när det är lite svårt. Ergo, tacksamhetstisdag, Vevve-style.

TacksamhetsTisdag Idag är jag extra tacksam för

  • Magiskt bra naprapatbehandling med nålar som verkade funka bra för att släppa mina spända höfter.
  • Min Daily Greatness Yoga Journal. Den får mig att reflektera mer kring vad jag gör och säger, bli mer medveten.
  • Lite #bravalnyavanor-pepp fick mig att gå en omväg och köpa ett vettigt mellanmål istället för att riva åt mig ett par Kexchoklad från närmsta kiosk. Trots miserabelt väder (nej, jag drar faktiskt gränsen vid att vara tacksam för regnet. Enough is enough!)
  • Bra klippning och sköna samtal hos min kloka och snygga frisör Lotta på COMB. Kom dit sur som en dränkt katt, studsade därifrån full med energi.

TACK för det. Nu är jag tacksam för att jag har en skön säng att bädda ner mig i. Sweet dreams, folks!

Kommentera

