Duathlonintervaller med Väsby triathlon

Ett par gånger om året brukar det arras duathlonträning hos några av mina klubbkompisar i Väsby triathlon, och i helgen var det dags. Vädret visade sig från sin bästa sida… Eller okej, den där dödsmotvinden på cyklingen kunde vi kanske varit utan, men annars var det fantastiskt! Arrangemanget var såklart i toppklass, växlingsområde med cykelhållare och vätskestation. All in!

Det var härlig variation på utrustning och form. Cykelutbudet sträckte sig från tempovärsting via CX med skärmar till hybridhoj. En del hade tagit med sig forta skor och snabba ben. Själv hade jag helt glömt bort såna där detaljer som snabbsnörning till skorna och fick visst med mig reservbenen. Alla fick bra träning ändå!

Vi körde duathlonintervaller. Ett varv bestod av 1 km löpning, 3 km cykling och sen 1 km löpning igen. Första varvet var det uppvärmning slash banvisning gemensamt, och den här gången var banan föredömligt enkel så att ingen körde vilse. Inte alls som i höstas när gruppen splittrades efter bara några kilometer…

Efter uppvärmningsvarvet var det fri fart, och valfritt antal varv. Jag hade siktet inställt på tre stycken, och det blev alldeles lagom. Andra varvet körde jag  mig trött och tyckte jag tappade farten till varv tre – men då lyckades jag ta rygg på snabba Theresia på andra löpningen, så den sträckan blev klart übersnabbast av alla. Sen hade mina fina klubbkompisar fixar varmkorv med bröd, kaffe och värsta buffén av fikabröd – gott fika och gott sällskap! Jag tränar tyvärr inte så mycket med Väsbygänget nuförtiden, så det var kul att träffa alla. En härlig dag, tack för den!

Hela startfältet utom tävlingsledaren själv, som fotade (Rogolainen)
Hela startfältet utom tävlingsledaren själv, som fotade (Rogolainen)

P1000013 P1000014 P1000016P1000029P1000032P1000038P1000041

P1000012
Först springer vi ditåt… Eller? Fikat är där i alla fall.
P1000023
Vår roadrunner Boris sprang ifrån typ alla. Beep beep!
P1000044
Några springer, några fikar och minglar.
Kommentera

