Samsim

Såhär i efterhand verkar det ju uppenbart. Jag kan inte ens förstå hur jag inte såg det på en mils avstånd. Men jag var väl en stjärnögd optimist, I guess. Tänkte att fredag – det blir en bra dag att simma testlopp, 400 meter på tid. Bara att se till att vara där när simhallen öppnar, det blir toppen!

En klämfredag när skolan är stängd och bassängen öppnar 11:00. Vilka är där då, tro?

Gissa då!

Pensionärerna? Japp, det stämmer. Och barnfamiljerna? Bingo, full pott. Det var många barn som skulle öva på att simma 25 meter idag. Dessutom hölls det vattengympa på fyra av sex banor, och på de återstående två skulle alla simmare samsas. Sa jag att det var rundsimning? Nä, att försöka simma fort och ta tid och sånt kändes som ett bra sätt att dra på sig gängspö. Som utböling i den aktuella simhallen tänkte jag det var bäst att hålla en låg profil.

2000 meter simning med teknikfokus är ju inte heller fy skam, och jag fick öva lite extra på navigering och rundning av levande bojar. Och JAAA jag erkänner, det är lite kul att för en gångs skull få vara snabbast i bassängen…

Det kommer jag inte att vara imorgon, då börjar träningshelg med VSS Triathlon. Ser fram emot det, massor!

fullpool

2 reaktioner på ”Samsim

Kommentera

