Solosoppa och morgonyoga

Idag blev det mera ensam-mat. Storfavoriten på solomatlistan är en grönsakssoppa. Basen till det här receptet är ett Viktväktarrecept från början på 90-talet – modifierat under åren och jag kan inte lämna några som helst garantier för hur många points eller gröna prickar den nuvarande varianten innehåller.

Grönsaker är det i såklart – idag morot, blomkål, broccoli och en potatis. Skärs i bitar och kokas mjuka i lite buljong. Sedan häller jag på en rejäl sudd frysta ärtor, som bara precis får tina i soppan. Får de koka för länge får hela anrättningen karaktär av soggiga överkokta grönsaker, och det gör ingen levande människa glad. Medan ärtorna tinar vispar jag ihop en toppredning av någon slags mjölk och lite potatismjöl. Hiva i, koka upp – klart! Idag var jag lite fancy och mixade soppan slät – det är optional, kan vi säga. En skvätt sesamolja on top och kanske lite flingsalt så kallar jag det fredagsmiddag,

IMG_4062 IMG_4064Idag har jag vilodag, och det sa kroppen JA till. Väldigt trött efter gårdagens rätt ordentliga träningsdos. Morgonen startade med ett pass kundaliniyoga hos Buddha Spa, där Jenny  guidade mig genom min premiär i landet av ryggflex och Sat Nam-meditation. Det var ett väldigt skönt pass, och jag blev alldeles pigg och glad i hjärtat av det. Jag ser fram emot att få yoga med Jenny igen!

 

Kommentera

