Första månaden med coachen

Att jag skulle avsluta första månaden med coachen med att bli förkyld stod inte i träningsplanen, men expect the unexpected osv. Ändå välplanerat att ta det under viloveckan, så missar jag inte så många pass. Igår fick jag programmet för juni, och det ser sjukt roligt ut. Som jag hoppades så finns det lite löpintervaller med, yay! Och en tävling – Stockholm Swimrun.

Det bästa med att ha en coach är att jag inte behöver fundera eller stressa över träningen. När jag ska sätta ihop min egen träning blir det lätt så att all tillgänglig tid fylls med något, Finns det inget inbokat på kvällen, då ska det tränas. Och gärna på lunchen och på morgonen också. Och så blir det för mycket. Jag suger på lagom. All-in eller inget.

Något jag däremot är bra på är att följa en plan – om den är gjord av någon jag har förtroende för. Givetvis har jag valt en coach jag litar på, annars är det ju poänglöst. Står det nu i schemat att jag ska spinna 30 minuter och styrketräna 30 minuter på måndag lunch, då gör jag det och är nöjd sen. Det har inneburit att det känts som att jag tränat ganska lite, men jag har ändå lyckats åstadkomma en högst respektabel (för mig) träningsmängd.

Det ska bli spännande att se vad det blir för resultat av det här om några månader! Nu ska jag bara vila mig frisk.

 

 

2 reaktioner på ”Första månaden med coachen

Kommentera

