HA-simning och hypokondri

Nu är det inte ens en vecka kvar till Stockholm Swimrun, och jag har fått en rejäl släng av loppsjukan. Har jag inte lite ont i halsen? Och snuvig är jag ju, och så gör det ont i kroppen. Det kanske är influensa? Eller träningsvärk och hypokondri. Vem vet?

Förra veckan stoppade jag in elva timmar träning på kontot – det är en rätt rejäl dos för att vara jag, och det känns i kroppen. Simpasset igår kändes tungt, tungt.

När jag hoppade ur bilen vid Hellas trillade en ensam regndroppe ner på min näsa, och åskan mullrade lite sådär i bakgrunden. Nere vid bryggan stod ett gäng gummiklädda människor med skeptisk uppsyn, och åskan gjorde sitt bästa för att spä på vår beslutsångest med några rejäla blixtar och smällar. Sen kom coach Colin och vi slutade att tänka på vädret och hoppade i vattnet.

Först lite uppvärmning, sedan skulle passet innehålla tre delar – teknik, distans och fart. Teknikdelen bestod av några vändor teknikövningar runt bojen. Sedan distans, och nu började jag bli trött. Den vita fågelön har väl aldrig legat sådär långt borta förut? Vi skulle simma lugnt bort till ön, och sedan öka på vägen tillbaka. I min kropp fanns det ingen fartökning idag, så jag fick vackert se på när ett gäng guppande badmössor drog iväg i fjärran. När jag simmar distans ensam, blir det självdistans då?

Lagom när jag kom tillbaka till bryggan var det dags för fart – lugnt ut till Liksundet, snabbt tillbaka. Sedan snabbt ut till bojen, långsamt tillbaka. Nu fanns det ingen kräm kvar i mina armar, så jag hasade mig upp på bryggan som nu badade i sol. Hoppas att några dagar med lugnare träning och mer vila ska ge mig lite energi tillbaka – annars blir det en lång dag på lördag! Men jag har ju ändå inte planerat in nåt annat den dagen, så det må väl vara hänt.

P1000443P1000448 P1000445

6 reaktioner på ”HA-simning och hypokondri

Kommentera

