Semester och kroppens förfall

I tisdags var jag typ odödlig. Post-swimrunhög och heeelt oberörd av helgens äventyr, kände in-gen-ting! Ja, förutom lite ömt i axeln och skavsår i knävecken då.

Sen utvecklade sig axeln till en öm, värkande och krampig rygg, högerknät började krångla och det blev varbildning i skavsåren. Det tog visst kroppen några dagar att fatta vad som hade hänt. Huvudet är inte heller så snabbt, jag har inte riktigt fattat att jag har jobbat klart för ett tag framöver – semester i fyra veckor börjar nu!

Nåja, nu är det midsommarhelg och jag ska fira hos mina föräldrar med släkt, sambo, bonusar och vänner. Idag har jag gjort lite sillinläggningar, sprungit fyra kilometer och besiktat bilen. Den gick igenom.

Imorgon är en annan dag. Då kanske det där med fyra veckor ledigt sjunker in?

Glad midsommar på er, alla rara!

IMG_2246

5 reaktioner på ”Semester och kroppens förfall

Kommentera

