Hello again, world!

Du kanske undrar vart jag hållit hus den senaste tiden? Eller så undrar du inte, men får veta ändå. Jag började min semester med en vecka på träningsanläggningen träningsparadiset Playitas på Fuerteventura. Såhär i efterhand var det ju en briljant idé, då Sverige verkar ha drabbats av slagåska, drivis och permafrost den veckan.

Innan jag åkte hade jag hört massor av bra saker om Playitas, och en dålig: Deras internet är kasst. Sånt kan jag reta ihjäl mig på, så jag valde att hantera det genom att helt enkelt ta mig en digital fasta. Ingen Facebook, inga bloggar, inget Instaflöde. Det gick alldeles utmärkt, tackar som frågar, och som en bonus slapp jag plåga dig som följer mig på Insta med palmer, turkost vatten, solsken och sånt där när det regnade småspik på dig.

Medan jag läst ikapp alla bloggar jag följer har jag nästan glömt bort den här dammiga saken – men nu ska jag blåsa lite liv i den igen. Några inlägg om träningen och livet på Playitas kommer inom kort – varning för soliga skrytbilder är härmed utfärdad.

Här kommer till exempel en.

Mina topp tre på Playitas: 

  • det breda utbudet av träning av alla de slag
  • den fantastiska 50-meterspoolen
  • den sköna miljön (och solen såklart!)

Varje dag fanns ett tiotal olika gruppträningsklasser och sporter att välja på, allt från crossfit och zumba till volleyboll och spinning. Dessutom 3-4 guidade cykelturer per vecka, simlektioner och öppet vattensessioner, aquathlon och löptävlingar. Du kan hyra cyklar, boka tennisbana, spela golf, paddla SUP och kajak, eller hänga med på en vandring. Vissa dagar var det sjukt svårt att välja för jag ville göra tre grejor på samma gång!

Sen behöver en ju slappa också, dricka vin på balkongen och hänga vid badpoolen. Jag vill definitivt åka till Playitas igen, gärna på triathlonvecka med simfokus i november,

Hänger du med?

Kommentera

