Simma på Playitas

Hela Playitas är som ett stort nöjesfält för träningsnördar, nästan oavsett vad du vill göra finns det där. Den olympiska poolen blev snabbt min favorit. Femtio meter turkost vatten uppdelat på åtta breda banor, solen på ryggen och utsikt över berg, hav och palmer när jag pausar. Älsk!

Fyra simpass hann jag med. Två i egen regi – det kostar knappt 3 euro att boka plats på en bana, och det var aldrig trångt. Två gånger bokade jag in mig på simlektion i grupp, och det var oväntat bra. Grupperna var små, max fem personer, och instruktören var riktigt duktig på att se alla och ge individuella tips. Jag fick många bra övningar för att slipa bort mina avarter, konstant feedback på framsteg och det känns faktiskt som att min teknik förbättrades på de där 2 passen. Sjukt värt!

Det fanns gruppträning i öppet vatten också, men det hann jag tyvärr inte testa på. Nästa gång tar jag med mig våtdräkten!

Den här utsikten erbjuds när du frisimmar:

Om du ryggsimmar kan det se ut såhär:

2 reaktioner på ”Simma på Playitas

Kommentera

