Semester-epilog & vadå vila?

Idag är min sista semesterdag! Bara en liten helg, och så är det jobb igen. Fyra veckor ba’ VROOOM! Jag har ingen direkt ångest för det, jag gillar mitt jobb – men det här med mycket fri tid ska ju inte underskattas. Den här veckan har jag försökt klämma ut lite, lite extra sommar ur varje dag. Simmat morgonpass i Hellas. Cyklat in till stan och utomhusyogat i Tanto. Ätit glass. Tagit med mig kaffekoppen ut på gården varje morgon, och druckit morgonkaffe i en timme i solen. Njutit!

Imorgon är det swimrun igen, Arlanda Aquathlon så idag stod det vila på schemat. Promenader, det är väl bra som aktiv vila? Sagt och gjort! Sambomannen, hans kids och jag tog bussen till Tyresö och hoppade på Sörmlandsledens etapp 2 vid Öringe. Sedan gick vi leden till Björkhagen och sedan tillbaka hem.

IMG_4306 - Copy IMG_4310 - Copy IMG_4311 - Copy IMG_4327 - Copy IMG_4332Vi hittade ett fantastiskt smultronställe, åt vår picknick med utsikt över en mysig liten sjö, proppade i oss blåbär som om det inte fanns någon morgondag och hade en riktigt härlig dag i skogen. Visst, jag fattar att en 12,5 km lång skogspromenad i kuperad terräng inte direkt är vad som menas med vila – men det gjorde en hel del för att ladda upp de mentala batterierna!

Nu ska jag packa våtdräkt och sånt. Om du inte är för upptagen imorgon kanske du kan hålla en tumme för att benen mina håller för 11,6 km löpning och 2,3 km simning? Det vore himla hyggligt!

 

2 reaktioner på ”Semester-epilog & vadå vila?

    1. Smultron är ljuvligt, något av det godaste med sommaren tycker jag! Lite vemodigt att ledigheten är slut, men skönt att ha ett jobb jag gillar att vara ledig från 🙂

      Vilken fin blogg du har! Blir alldeles sugen på att baka – först mazarinkakan tror jag 🙂

Kommentera

