Morgonlöpning, sommarlöpning

Sommaren fortsätter att vara tropisk och varm – helt underbart om du frågar mig! Fast det där med att springa långpass när det är trettio grader, det känns mer plågsamt än givande. I morse ställde jag klockan på sex, åt en snabb frukost och joggade iväg med sikte på ett varv runt Årstaviken vid sju.

Temperaturen var perfekt när jag gav mig av, och den första biten såg de flesta jag mötte ut att vara på väg hem efter en lång natt på stan. Nere i Tanto var bryggorna redan fulla av solande, badande sommarnjutare och jag såg några kajaker glida fram på det blanka vattnet. Varför har jag inte paddlat än i sommar?

Efter Liljeholmsbron blev värmen mer påtaglig, men sen skuggade skogen fint ända fram till den där branta backen upp mot Gullmarsplan. Nya skor och ganska pigga ben, men det blev ändå promenad i backen.

När jag kom hem vankades det bananpannkaka och ett berg av jordgubbar. Älskar sommar!

DSC_2221 DSC_2219 DSC_2218

DSC_2224

5 reaktioner på ”Morgonlöpning, sommarlöpning

    1. Du vet, jag är ju en sån gammal tant så jag vaknar ju i ottan vare sig jag vill eller inte. Det här är nog första gången det inte känts jobbigt att behöva vakna tidigt när jag ska börja jobba igen – har vaknat tidigt hela sommaren. Skönt, men ibland önskar jag att jag kunde sova till nio eller så 🙂

      Och vill du bara sova, då är det nog för att du behöver det, tror du inte? Enjoy!

      1. Det är himla skönt att vakna först och ha lite lugn ensamtid på morgonen, förstås – passar min introverta sida! Men livet pågår ju hela tiden, jag missar ju typ det mesta som händer efter 22:30 😉

Kommentera

