Hej igen, måndag!

Inte för att jag vet hur det gick till, men nu går jag visst in på arbetsvecka nummer två efter semestern. Tiden gick snabbt under min ledighet, det var jag ju beredd på – men det är inget mot hur snabbt förra veckan gick. Swish, lite träning, en AW, några långpass och ett åskväder och så var det måndag igen. Spänn fast säkerhetsbältena, we are approaching warp speed.

På träningsfronten är det dags för en ”vanlig” träningsvecka igen – förra veckan var vilovecka, och de två veckorna innan har jag kört lopp på helgerna. Det har inneburit lite färre träningstimmar och mer vila – inte för att jag har formtoppat, men för att se till att jag hinner återhämta mig ordentligt och orka med min träning. Nu i veckan har jag styrketräning, löpintervaller och långpass i löparskorna och på cykeln att se fram emot. Dessutom ska jag hålla spinning och core ikväll, och yoga på onsdag och fredag. Det blir nog inga problem att få den här veckan att gå heller.

Vad ser du fram emot den här veckan? 

P1000452 P1000451Svettig och suddig, så blir min måndagkväll.

 

4 reaktioner på ”Hej igen, måndag!

  1. Började jobba idag, ser fram mot att komma in i ‘normalt’ träningsliv, blev lite si och så ned det sista veckan på semestern :). Så det är ned blandade känslor jag avslutat semestern…

    1. Det ÄR ju lättare med struktur på träning och mat och allt sånt när det inte är semester, rutiner har ju sina fördelar. Hoppas din semester varit skön och att du fått ladda ny energi!

    1. Det är ju extra kul att komma till jobbet de där första dagarna, när kollegorna är lite extra glada att se en och halva dagarna går åt till att prata om vad alla gjort på semestern. Och lika skönt som det är att bryta sina träningsrutiner och göra nåt annat, lika skönt kan det vara att komma tillbaka sen, tycker jag.

      Skojigt att du tycker jag hinner mycket, just nu känns det som om jag inte gör ett vettigt grand… Men det gör jag ju. Tack för påminnelsen 🙂

Kommentera

