Simpeppen!

Att simma i öppet vatten, det är himla härligt. Det har jag inte alltid tyckt dock – de första tre-fyra åren jag körde triathlonträning var det mest ett nödvändigt ont. Något läskigt som måste betvingas så jag fick komma till de roliga delarna. De som var på land.

Förra sommaren började jag simma med Human Ambition, och då hände det något. Kanske var det att träningen var strukturerad och anpassad för olika nivåer, kanske att träningskompisarna var så himla trevliga och peppande. Eventuellt har det också med saken att göra att det var en alldeles fantastisk sommar och att jag var nyförälskad i Hellas och Källtorpssjön. Det blev sjukt kul att simma.

P1000417

Det höll i sig hela sommaren, och hela hösten och vintern i bassäng i Vårby och lite i Eriksdalsbadet. Under våren blev simmandet lite halvdant – men så snart det blev sommar och vettig simtemperatur (över 18 vill jag nog ha…), då kommer entusiasmen tillbaka.

Nu funderar jag på att anmäla mig till Riddarfjärdssimmet och Lögastrandssimningen i Västerås, och sneglar lite på ett event som heter Big Swim, där det ska simmas 4 kilometer. Var det här ska sluta, det har jag ingen aning om. Kanske blir jag lite snabbare i alla fall?

Just keep swimming!

Har du simmat Riddarfjärdssimmet, Lögastrand eller Big Swim? Berätta vad du tyckte!

Kommentera

