Yogaglädje

Det är så himla härligt att få vara yogafröken. Att få dela med mig av yogan och hjälpa människor att må bättre, hitta mer lugn och ha roligt på mattan. Alla glada ansikten och lugna ögon efter klassen värmer mig. 

Dagens bästa: en av yogisarna kom fram efter klassen och berättade att hon idag för första gången upplevt att andningen hjälpte henne i positionerna. Tidigare hade andas in – andas ut bara varit ännu en sak att försöka komma ihåg, men idag hade hon kunnat använda andetaget. 

Hon var jätteglad för sin upptäckt, och jag blev alldeles pirrande glad, jag med. Vilken grej att få vara med och guida människor till att känna sig mer hemma med sin kropp. I’m a lucky bastard! 

Ja ja, säger du, men ska det inte bli någon rejsrapport från Stockholm Triathlon? Jo, det kommer – jag måste bara smälta klart intrycken först. Ta ett djupt andetag under tiden, vetja! Eller, ta flera. 

Vad gör dig lite extra glad idag? 

IMG_2213

7 reaktioner på ”Yogaglädje

    1. En ledig fredag är värd att glädjas åt, särskilt när en jobbat som en tätting som du har gjort! Hoppas din fredag – och hela helgen! – blir alldeles tjoho.

    1. På måndag 16:45 blir det yoga med fokus på höfter och axlar, vilket är tänkt som första versionen av det som ska bli simmar-yoga. Vill du komma? 🙂 Det är i Kista.

      1. Åh nej, varför såg jag det här först nu? Det hade jag ju gärna velat. Darnit!
        Blir det fler gånger?

Kommentera

