Det var bättre förr. Förra veckan.

Förra veckan – ack, förra veckan!

Så fort som jag har sprang mina pass då har jag nog aldrig sprungit förut med en sådan lätt känsla. Alla intervaller har gått fortare än det känts i kroppen, och mitt långpasstempo var på något magiskt vis plötsligt typ 25 sekunder snabbare än det brukar. Lyckorave’ade lite i ett mail till coachen och hon svarade typ att det ska bli så när det är dags att toppa. Well, det har aldrig hänt mig förut och jag är gobsmacked.

Det var swimrunkväll hos Wolff-Wear triathlon, med tränings- och utrustningstips från übersnabba Björn Englund, skodemo från Icebug och annat kul. Mat fick vi också! En del av mina vänner kommer inte att tro mig när jag skriver att vi fick möjlighet att föranmäla oss till Stockholm swimrun – och att jag inte gjorde det. Min anmälnings-Tourettes är verkligen inte vad den varit.

P1000745

Den här veckan är det mer hypokondri med kli i halsen, ömma knän och är jag inte lite svullen i bihålorna? Borde jag ha bytt hjul på cykeln och är det i så fall för sent nu? Kommer det att flyta isflak i vattnet, behöver jag köpa en sådan där töntig neoprenluva och tänk om de är slut?

Tänk om jag får punka.

På söndag är det IM 70.3 Kronborg.

DSC_2273

 

2 reaktioner på ”Det var bättre förr. Förra veckan.

Kommentera

