Tacksamhetstisdag

Idag undrar Vevve, upphovskvinna till Tacksamhetstisdag, om vi tycker det är svårt eller lätt att känna tacksamhet. Idag är mitt svar: Plättlätt.

I fredags och lördags hade jag så ont i min korsrygg och mina höfter att jag mest ville börja grina (och gjorde det också). I söndags gjorde jag en halv Ironman (simmade 1,9 km, cyklade 9 mil och sprang 2,1 mil) OCH persade på löpningen. Tack tack tack, kroppen.

I söndags var jag igång och tävlade i över sex timmar för att ta mig igenom de där distanserna, och idag känns kroppen helt okej. Lite jobbigt att gå upp för trappor, men det där ryggontet från förra veckan är putsväck. Tack SOM FAN, kroppen! Nu ska jag skämma bort dig med god mat, vila och snällyoga.

Sen kör vi hårt igen, mmkay?

KMD_medaljFoto: Martin Paldan

(Racerapporten? Mjo, den tar visst lite mer tid än jag trodde… Watch this space!)

4 reaktioner på ”Tacksamhetstisdag

    1. Med tanke på att jag var ganska missnöjd med tiden i söndags kväll och ganska nöjd nu, så blir nog den där rapportern gladare ju längre jag väntar 😉

Kommentera

