Give yin

Under sommaren och hösten har jag helt snöat in på yinyoga – I love it! När min träning inför Kronborg 70.3 var i full sving så fanns det liksom inte energi kvar till någon dynamisk yogapraktik. Många, många gånger kom jag till yogamattan med intentionen att göra ett hathapass, bläddrade runt på Yogobe eller Yogaglo – och fastnade istället för ett yinpass. Det var det kroppen ville ha, positioner i avslappning och stanna lääääänge i varje. Give in to yin. Give yin, helt enkelt. Så. Skönt.

Nu har jag tagit ett steg till – den här helgen gick jag all-in på yin, och påbörjade min yinyogalärarutbildning med Sofie Ringsten. I två dagar har vi yogat, diskuterat, analyserat och börjat grotta ner oss i höftledens anatomi. Jämfört och sett hur olika i faktiskt är trots att vi är ihopsatta av samma slags bitar. Mycket spännande och intressant, och jag ser fram emot nästa gång!

Är du yinyogafrälst?

DSC_2331 DSC_2330

Kommentera

