Snögubbesimning

Även i år fixar coach Mike julafton många dagar på raken med Camp Snowman. Den som vill gå all-in kan simma tvåtimmarspass elva dagar på raken – och många av dem är rejäla monsterpass på uppåt femtusen meter. Förra året simmade jag fyra-fem pass på campet, varav tre dagar på raken, och fick direkt ont i axeln. Vis av erfarenheten och med löjligt lite simträning i kroppen bokade jag bara in mig på tre pass i år, och med en vilodag emellan. Klokskapen fick dock inte full effekt eftersom jag redan innan hade ont bakom skulderbladet och i axeln, antagligen på grund av stress och alltför mycket tangentbordshamrande i oergonomiska positioner under de senaste månaderna.

När jag trillade in på mitt andra HA-pass kände jag mig rätt missmodig. Stel, ont i axeln, öm i hälsenan och allmänt skör och klemig. Sen fick jag simma med dom här.

DSC_2476

Och så var vardagsmotionären Theresia (of Triathlonbloggen fame) där, vi körde åttahundra meter benspark, försökte simma ryggsim med fenor, varvade längderna med highfives för att vi var så grymma, och petade i oss pepparkakor som var alldeles mjuka av simhallsluftfuktighet. Och så fick vi lyssna på pudelrock och passet hade underrubriken ”Don’t be bitter, be better”.

Sen kändes det lite bättre. Simterapi rockar.

DSC_2477

Kommentera

