Starka löparben

Min hälsena är fortfarande grinig på mig efter det där med Icebugsen. Kan jag inte springa kan jag i alla fall träna löpstyrka, och som tur var fanns det ett helt gäng träningssugna som lät mig öva på dem. Jag körde igenom koreografin till Urban Tribes-klassen Runner’s Strength – nästa vecka är det premiär på riktigt och då är det bäst att allt sitter som det ska!

Att genrep går dåligt sägs ju båda gott. I så fall verkar det här inte så lovande, för jag kom bara av mig två gånger och jag tror inte att någon märkte det. Eller, om de gjorde det så låtsades de i alla fall inte om det, raringarna.

lopstyrka

Tack Sofia för bilden! Jag är som alltid en orutinerad bloggerska och glömmer bort att fota. Enbensövningar, balans, stabilitet, bålstyrka, en synnerligen elak sidoplanka för höftens utsida och en massa löpskolningsövningar hann vi med, bland annat. Det känns verkligen att passet är genomtänkt och komplett!

Efter själva löpstyrkeklassen körde vi lite bonusyoga, ungefär en halvtimme axlar, bröstrygg och höfter. Sedan var vi som nya allihop! Hoppas ändock att det kommer att bo lite träningsvärk i några av benen som var med och körde idag, så vi vet att det tog.

Nu ska jag ägna kvällen åt att vara nervös inför vad nästa vecka ska bjuda på. Två nya spännande saker startar nästa vecka, och den första redan klockan aptidigt i morgon bitti. Jag berättar mer imorgon, nu måste jag ladda!

Kommentera

