Yin och yang-morgon

Det där jag var nervös för igår, det var det här:

Capture

Att starta dagen med att leda mitt livs första Yinyogaklass, på World Class Nybroplan. Jag har blivit mer och mer kär i Yinyogan under lärarutbildningen jag gått i höst och vinter, och ville gärna börja hålla sådana klasser för att dela med mig av magin som finns i yin. När fina Elin som går samma utbildning frågade om jag ville hålla en klass hos henne på World Class Nybroplan sa jag såklart JAAA!

Morgonklass är ju inte riktigt min starkaste sida, så jag var rätt nervös igår kväll. Tänk om jag försover mig? Eller om tåget spårar ur, och jag kommer för sent och alla deltagare väntar och jag ska försöka vara yogiskt lugn samtidigt som jag har panik på insidan. Phew.

Försov mig gjorde jag i alla fall inte – jag hann med tunnelbanan men sen blev det stopp i trafiken. Tur det finns taxi! Kom till anläggningen i god tid, och det var också tur, för sedan blev det ett äventyr att öppna dörren till salen. Tur att den hjälpsamma i receptionen trollade fram en nyckel!

Att sedan hålla själva klassen kändes som en promenad i parken, jämfört med det som krävdes för att ta mig dit. Det där med att det bara kom en deltagare kanske bidrog? Hoppas nästa måndag får en lugnare start. Och att min deltagare kommer tillbaka.

Lämnade World Class Nybroplan med ett mycket större lugn än jag hade med mig dit.

20150105075102

2 reaktioner på ”Yin och yang-morgon

Kommentera

