Diplomerad yinyogafröken

Jag tjuvstartade ju lite på det där med yinyogan – två morgonklasser har jag hunnit med på World Class Nybroplan innan den här helgen, som var den sista på min Yinlärarutbildning.

Det känns lite vemodigt att det är sista gången. Lite konstigt att inte ha några fler helger inplanerade med de härliga människorna jag har lärt känna här, och väldigt konstigt att jag förväntas vara lärare nu. ”Teach what you know”, säger Sofie – och det är det jag måste göra. Att bli en bra yogalärare handlar mycket om din egen yogapractise, vad du gör, tänker och känner på mattan. Det ger dig ditt språk som lärare och hjälper dig att förmedla det du vill – det tror i alla fall jag. ”If you’re feeling it, you’re doing it” kanske i lika hög grad kan gälla för att lära ut yinyoga som att praktisera det?

Den här helgen har innehållit en massa diskussioner, lååånga yinyogapass, obekväma övningar där vi fick öva på att se och bli sedda, en hel del skratt och tårar och närkontakt med små elaka (men effektiva) yogabollar. Och ett diplom på slutet.

Så tacksam för allt jag lärt mig – om yoga, om mig själv, om mod och om livet under kursens gång. Tack alla ni som bidrog till det, hoppas vi ses snart igen!

IMG_4602 IMG_4627 IMG_4629 IMG_4632 IMG_4664 IMG_4667 IMG_4683 IMG_4684

Kommentera

