Magisk måndag

IMG_4722

Tycker mer och mer om mina måndagar. Då är min vanliga arbetsdag liksom omgiven av yoga – yin på morgonen och Global på eftermiddagen. Jag har ju aldrig sett mig som någon morgonmänniska, så jag undrade lite hur jag tänkte när jag tog på mig en klass som börjar 06:45, men det där med att gå upp är ju bara en vana. Vanor går att ändra, om en vill.

Efter morgonklassen tar jag tunnelbanan till kontoret, fortfarande iklädd mina mjuka yogakläder (en underskattad förmån med att jobba i träningsbranschen), handlar nåt gott och en stor kaffe till second breakfast och klär ut mig till projektledare på handikapptoan innan jag glider in till mitt skrivbord. På eftermiddagen vänds processen – från projektledare till yogafröken igen, och åker hem i stretchiga kläderna. En bra dag i min värld!

Eftersom dagen startar vid 05.00 så blir det ingen lång kväll direkt – men en mjukstart på veckan.

Hur var din måndag?

5 reaktioner på ”Magisk måndag

    1. Ska jag vara helt ärlig känns det inte helt fantastiskt när väckarklockan ringer, men bara jag kravlar mig ur sängen är det toppen. Mjukstart på riktigt 🙂

      Jag projektleder två saker just nu, ett inom processförändring och IT, och ett som tar fram ordermodeller och sätter upp supplyflöde för SW-licenser. Såna där grejor som är svåra att förklara så det låter intressant 😉

Kommentera

