Ny leksak!

Det är något visst med kameror. Jag har tre stycken, och fotar också en del med mobilen – men det är lite som med cyklar, det perfekta antalet är n + 1*. Det är ganska länge nu jag har trånat efter en GoPro, och i veckan slog jag äntligen till. Det blev en GoPro Hero 4 Silver, och jag har tillbringat ett par dagar med att bekanta mig med knappar och menyer och olika inställningar. Idag fick den följa med till gymmet när jag skulle springa löpband. Inte för att det blir så värst spännande actionbilder där, utan mest för att testa hur det blir.

Nu har jag deletat sisådär 180 bilder.

DCIM100GOPROG0010123.Och så kan vi konstatera att jag springer så fort att mina ben blir alldeles suddiga. Eller, hela jag egentligen – men benen mest. Inte optimala ljusförhållanden – och sjukt mycket vidvinkel så att tröjan som låg bredvid kameran också kom med på bild. Nåja, jag lär mig väl något av det här, så det blir lite bättre nästa gång.

Själva passet var ganska blaha. Jag smyger fortfarande igång försiktigt för att inte reta upp hälsenan igen. Planen var 30 minuter i behagligt tempo, eventuellt med några intervaller – och på väg till gymmet inser jag att jag i ett massivt anfall av orutin lämnat mobil och hörlurar hemma. Löpband utan soundtrack är ju en studie i uttråkning. Jag löste det med att ställa in bandet på ett ”Random hill”-program, då hände det i alla fall något. Fast mest var det att jag vred upp lutningen, och bandet vred ner det igen. Sen pumpade jag lite axlar som efterrätt, och tog en gym-selfie med GoPron i omklädningsrummet. Det blev dagens enda o-suddiga bild.

Har du en GoPro? Vad är i så fall dina bästa tips och favorittillbehör?

* Där n = det antal cyklar/kameror du för närvarande har. Såklart.

7 reaktioner på ”Ny leksak!

    1. Tack Kicki! Idag lyckades vi, GoPron och jag, skapa en 16 minuter lång dokumentär från insidan av min handväska. Jag tror inte den kommer att vinna några priser…

Kommentera

