Zen Divine Yoga och yoga för dig som tränar

ZDYPå min yinyogalärarutbildning träffade jag en massa härliga människor. En av dem är Denise, som just precis idag öppnar sin egen yogastudio i Stockholm – Zen Divine Yoga heter den, och ligger nära Karlaplan. På repertoaren finns nybörjaryoga, Vinyasa flow, Anusara, Mediyoga, Jivamukti, Yin och sist men inte minst – tadaa! – Yoga for athletes med yours truly. Det kommer att bli rörlighet med fokus på höfter, rygg och axlar, och en del stabilitetsträning och balans. Sånt du behöver för att bli lite bättre och springa/cykla/simma/lyfta lite snyggare alltså. Onsdagar 07:00 är tiden som gäller. Eller kanske yinyoga lördagar 10:00? Också grymt bra rörlighetsträning för stela kroppar. Eller varför inte båda, egentligen? Fram till 28 februari kan du yoga hur mycket du vill för bara 500 kr – eller testa en drop-inklass för 180 kr.

Hoppas få se dig där!

6 reaktioner på ”Zen Divine Yoga och yoga för dig som tränar

  1. Oj vad kul- grattis! Jag ska passa på att fråga dig om yin yoga utbildningen du gick med Elin m fl. Jag har ju ingen yogabakgrund mer än som deltagare men funderar på att gå den utbildningen till hösten just för att yin-yogan gör så gott för min kropp men också för att jag tror att den är en form som många i samma sits som mig – mycket konditionsidrott – kan ha nytta av i sin träning. Vad säger du?//Linda från Runners Strenght 🙂

    1. Hej Linda! Kul att du också gillar yinyogan, den är ju grym för konditionsidrottare. Effektiv rörlighetsträning utan att ta så mycket energi – och gör bra saker mentalt och för återhämtningen.

      Jag tycker att kursen var toppen, så om du har möjlighet att gå så gör det! 🙂 Lärorikt och utvecklande på många sätt.

Kommentera

