Företagande och energi

Jag har inte skrivit så mycket om det här på bloggen, men i januari registrerade jag ett eget företag. Det har funnits i tankarna under några år, att satsa lite mer på det jag verkligen tycker är roligt och ger mig energi – alltså träning, hälsa och välbefinnande. Det är ju inget stort och dramatiskt risktagande direkt, eftersom jag fortfarande har kvar min heltidsanställning. Mer ett sätt att prova på, se hur det går och om jag på riktigt ska satsa på att utöka åt det hållet. Såhär till att börja med hyr jag ut mig själv som yogalärare, gruppträningsinstruktör och löpcoach till olika gym och företag, och i förlängningen kanske det kan bli egna grupper. Det får framtiden utvisa.

I uppstartsfasen känns det viktigt att skapa kontakter och bygga upp ett nätverk, så jag hoppar på alla möjliga saker som verkar roliga. Har tagit ett medvetet beslut att det inte blir så mycket annat än jobb, företagande och träning fram till i sommar – sedan ska jag utvärdera hur det går och hur det känns, och fundera över hur jag vill fortsätta. Hela januari gick ganska bra på brinnande entusiasm, och det här är första veckan jag känner mig riktigt sliten. Det är också en toppnotering i hur många pass jag hållit, så en viss korrelation finns det väl. Två nya saker har tillkommit den här veckan, funktionell styrketräning för SPIF triathlon och yogaklasser på Zen Divine Yoga. Det blir alltid lite extra nervös energi när jag ska göra något nytt, så det bidrar säkert också till tröttman. Nu gäller det att hålla i med saker som ger mig energi, äta bra och sova tillräckligt! Det går ju inte att bara hälla ut energi, det måste komma in nytt också. Yin och yang, du vet.

Imorgon ska jag hålla ett långt spinningpass på Actic Kista, för gymmets medlemmar och för Väsby Triathlon. Två timmar ska vi köra, med lite yoga som efterrätt. Sen mera yoga på World Class Nybroplan på kvällen. Det känns inte som att jag kommer att behöva sparka mig trött på söndag kväll heller!

Nästa vecka blir det färre klasser att hålla och fler att gå på själv, då det är dags för Yoga Games. Ser fram emot att ladda in en massa ny kunskap och inspiration under 2,5 dagar på Munchenbryggeriet.

Ska du dit? Om inte, har du sett att det finns gratis dropinklasser och föreläsningar? Värt att kolla in, helt klart!

IMG_20150207_202556
Ikväll jobbar jag på upplägget för Väsbyspinningen imorgon. Det kan vara så att det blir jobbigt. 
2 reaktioner på ”Företagande och energi

  1. Hej Anne, Jag vet inte om du ändrat något i dina inställningar, men jag följer dig via en rss-feed (feedly.com) och sedan slutet av januari så kommer inga nya inlägg från dig upp. Har du begränsat att ej dela ut ditt flöde i rss? Tänkte att det var bra att veta 🙂
    Mvh, Carolin

Kommentera

