Yoga games del 1

Inspirerande, omtumlande, intensivt, utmattande, lärorikt. Många intryck och känslor från helgens Yoga games! Här kommer några bilder.

På fredagen gick jag på två workshops – Yin med Ulrica Norberg och Johanna Andersson, och Inversions med Patrick Beach. Jag var lite nervös inför inversionerna; att vara uppochner är inte min superkraft, och för att vara ärlig är jag rätt feg. Patrick var väldigt pedagogisk och duktig på att bryta ner övningarna och gå igenom styrke- och rörlighetsövningar som behöver finslipas för att utvecka sitt huvud- och handstående. Sedan fick vi öva i par, och säkra varandra när vi tog oss upp. Det är uppenbart att jag behöver mer bålstyrka och bättre axelrörlighet för att göra sånt här! Det var ett grymt bra träningspass också, för i princip hela kroppen.

IMG_4985IMG_5006 IMG_4995

IMG_5008

På lördagen startade jag med ”Daring Gravity” med MacKinsey Miller, och fortsatte med ”Conditioning for athletes” med Elaine Rydberg – fler möjligheter att vara uppochner – yay! Redan här började jag bli ganska trött i kroppen och undrade lite hur jag skulle klara söndagen. Men det sköna med sådana här konvent är att när jag inte orkar göra, då är det helt OK att bara sitta och observera. Lär mig massor på det också, kanske till och med mer eftersom jag kan fokusera på det som sägs och inte på hur fasen jag ska få min högerfot… Dit?!? 

IMG_5016IMG_5024
IMG_5028

Elaines klass byggde på tanken att många positioner kräver viss styrka och rörlighet – och om vi inte kan hålla kroppen rak när vi står på fötterna eller ligger på golvet, vad är då oddsen att vi kan göra det när vi har fötterna uppåt? Många sköna övningar och bra tips plockade jag med mig härifrån.

IMG_5034

Jag är himla glad att Yoga games kommit till Stockholm – så kul att ha ett sånt här härligt event på hemmaplan! Extra kul att träffa så många härliga vänner, både gamla och nya.

Kommentera

