The curse of the egenföretagare

Om jag tränar något nuförtiden?

Eh, näe, det hinner jag visst inte.

Sedan jag bestämde mig för att jobba lite mer aktivt med det jag tycker är roligast, dvs yoga och träning, har uppdragen glädjande nog trillat in. Och jag har fallit offer för egenföretagarsjukan att ha svårt att tacka nej. Dels är ju alla uppdrag så kul och spännande – och dels vill jag ju bygga upp ett nätverk av kontakter och är lite orolig för hur det ska gå om jag tackar nej till nåt. Tänk om de aldrig frågar igen?

Det här är ju inte riktigt hållbart i längden inser jag, eftersom jag inte hinner särskilt mycket mer än jobba, planera klasser, förbereda klasser och hålla klasser. Ja, och åka emellan olika ställen där klasserna är. Och äta och sova så klart. Alltid viktigt, men extra viktigt när det är fullt upp. Och jag har visst något triathlon och några swimrun att träna för. Det är dags att ta tag i mig själv och planera lite smartare.

Ett av uppdragen som tagit mycket tid tar slut denna vecka, så sedan blir det lite mer utrymme i kalendern. Och vecka 11 blir en boostvecka träningsmässigt, så jag kan simma ur mjärden och komma igång mot tävlingssäsongen 2015. Gäller bara att inte ta på mig en massa nya spännande uppdrag som äter upp den nyss frigjorda tiden… Eftersom teknologin för kloning inte kommit så långt antar jag att jag måste lära mig att prioritera. Det kanske är dags?

5 reaktioner på ”The curse of the egenföretagare

    1. Ja, det är superkul – men det gör mig lite orolig att jag springer så lite. Det där Utö Swimrun kräver nog starka ben, och det gör Mallorca 70.3 också… Men jag tror det löser sig, med glädje kommer jag långt 🙂

Kommentera

