Kylslagen löpdag

Dag 2 på Fit2Run-kursen med Urban Tribes var det riktigt, riktigt kallt.

Frozen Seal

Vi höll till i Tanto som igår, och vinden var inte nådig. Den gick genom märg och ben, och den enda lä som fanns att få var bakom kurskompisarna. Idag skulle vi alla presentera två block från klassen – styrkeövningar, intervaller, löpteknik och spänst. Jag hade inte alls klätt mig för vädret, eller i alla fall inte för vinden, och efter sisådär en halvtimme ute var jag genomfrusen. Kyla är SÅ inte min grej, kroppen stänger ner och jag tappar all energi. Som tur var fick jag presentera mina delar ganska tidigt. så jag fick det gjort innan jag blev ynklig på riktigt.

Det känns ju inte så kul för den som ska presentera sist om alla har gett upp och bara kör på halvfart, så jag försökte ändå köra på så gott jag kunde. Intervallerna funkade inte alls, benen värkte och det krampade i baklåren – men joggintervaller är ju också intervaller. Det var galet skönt när vi var klara och fick jogga tillbaka till centret och tina upp i bastun.

Urban Tribes kursledare är riktigt bra på att ge feedback, och jag fick med mig en del att tänka på till kommande pass. Schemat är inte satt ännu så jag vet inte om jag kommer att få någon fast klass, men kurskompendiet får åka med till Playitas nästa vecka så jag kan träna på övningarna. Det fanns mycket där jag behöver jobba på!

Nu: middag, och sen resten av kvällen i soffan.

Zzzz…

2 reaktioner på ”Kylslagen löpdag

    1. Hej! Jag är här nu! Råkade visst åka till Playitas och inte ha något internet ett tag… Digital detox, heter det visst 🙂 Lite ofrivilligt i det här fallet, men säkert nyttigt på nåt vis.

Kommentera

