Löpcoachpremiär!

I morse gjorde jag något jag aldrig gjort förut – jag coachade en löpgrupp. Tänka sig, alltså! Tror inte själva vidden av det hela stod klar för mig förrän jag stod där utanför receptionen och väntade, och en skäggig man skyndade fram och frågade om jag var löpcoachen.

– Eeh… Ja! Ja, det är jag. Välkommen!

Allt som allt dök det upp nio löpare, som fick värma upp, köra rörlighetsövningar, en massa löpskolning och så några vindlopp. Tur med vädret hade vi också, sol och fint när vi skippade och trippade och hälkickade och gjorde koordinationsövningar. Silly walks galore! Alla verkade trötta och glada när vi var klara, och sa att de såg fram emot nästa gång – då blir det intervaller. Tidsintervaller, så alla kan hänga med i sitt tempo.

Det här blev en favorit (eller tvärtom…) bland löpskolningsövningarna – tar fint på både bålstyrka och baksidan av benen.

Det var så himla kul! Ser redan fram emot nästa gång, om två veckor.

play_löp
Riktigt såhär soligt var det inte i Tanto i morse, men nästan!
Kommentera

