Löpcoachdag

En hel fredag med Urban Tribes – quelle lyx!

Hela dagen i skolbänken, där den smarta, pedagogiska och entusiastiska Pernilla Ohlsson pratade oss igenom aeroba och anaeroba energisystem med syremolekyler som åker buss, intervallupplägg och pulszoner, ledarskap, löpskolning och mycket mer. Åtta timmar teori lät väldigt långt i starten av dagen, men sen sa det bara SVISCH så var det över. Imorgon blir det fortsättning med praktik både utomhus och inne. Så himla motiverande och peppande med en massa ny kunskap!

Kvällen bjöd på Runner’s Strengthavslutning på SATS Sveavägen. De tre månaderna sedan första nervösa klassen har också sagt SVISCH, faktiskt. Det har varit riktigt roligt att hålla den här klassen, och den har dessutom varit riktigt nyttig för mig. Övningar som kändes svåra i början av perioden sitter som en smäck nu, jag har blivit starkare och stabilare – och detta trots att jag ”bara” instruerat klassen, och inte kört den fullt ut. Tråkigt att släppa den, och jag hoppas att konceptet kommer att dyka upp på andra anläggningar framöver.

Jag passade på att testa de nya löpkaramellerna på Runner’s Strengthpasset, och kan konstatera att det tar hårdare på vaderna att köra löpskolning och spänstövningar i zero drop-skor. Kanske inte någon överraskning, när jag tänker efter… Skorna känns i alla fall toppensköna, och jag ser fram emot att testa dem ute snart.

IMG_20150327_131044 IMG_20150325_215938

En reaktion på ”Löpcoachdag

Kommentera

