Cykelpendlar-prepp

Lika mycket som jag tycker om att cykla, lika lite gillar jag att meka och serva cykel. Jag vet att jag borde torka av eller tvätta cykeln efter leriga pass, smörja in kedjan och sånt – men det är ju så tråkigt att världen stannar, och då är det också lätt att skjuta upp. Speciellt direkt efter passet, när jag är trött och hungrig, kanske också blöt och frusen. ”Äh, jag ställer cykeln på balkongen så fixar jag det där sen”.

Så verkar jag ha tänkt någon gång i oktober, och parkerat en lerinbakad cyclocrosshoj på balkongen.

Idag kom jag på att jag skulle sätta på nya däck på den, så den är redo för cykelpendlarsäsongen (jag är inte en sån där hård typ som cyklar till jobbet i ur och skur) – och hör och häpna, leran satt kvar. Operation sanering fick inledas, men nu är den ren och fin, har nya sulor och välsmord kedja. En preliminär plan är cykelpendling på onsdag.

(Så, nu har jag sagt det. Du kan väl vara bussig och kika in här på onsdag eller torsdag och se om jag lever upp till mitt ord? Tror jag behöver lite peer pressure för att komma igång…)

IMG_5096

Kommentera

