Nämen stopp och belägg…

IMallorca

…men hur menar ni ”only 3 weeks left”?

Damn. Jag har glömt att träna.

Den här vintern har jag visst lagt en väldig massa mer tid på att träna andra än att träna mig själv – det är otroligt kul, peppande och utvecklande att coacha löpare och guida yogis. Det gör mig dock inte speciellt väl förberedd för att riva av en halv Ironman (1900 m simning, 90 km cykling och 21 km löpning). Särskilt inte en som går om mindre än tre veckor.

Jag har simmat åtta gånger i år. Typ en gång varannan vecka. Lite snålt, kanske.

Men ändå – det är ju Mallis! Och en hel dag med avspärrade vägar och publik som hejar och vätskedepåer och förhoppningsvis solsken. Optimala förhållanden för en lång träningsdag! Jag tror det blir bra ändå. Persa kan jag ju göra någon annan gång.

En reaktion på ”Nämen stopp och belägg…

Kommentera

