Semesterfruktkost

image

Innan jag åkte till Amsterdam hann jag svänga förbi hos mina föräldrar och njuta lite trädgårdshäng. Från deras jordgubbsland fick jag med mig säkert fem liter underbara färska bär. Det tog en stund att rensa och frysa in det jag inte lyckades äta upp – men så värt det!

I natt när jag kom hem från flyget lyckades jag komma ihåg att plocka upp en burk gubbar ur frysen, så trots att solen lyste med sin frånvaro fick jag lite sommarkänsla vid frukostbordet. Jordgubbar och mango till nystekta bananpannkakor, can’t beat the feeling!

Nu är det förresten säkert en timme sedan det regnade – bäst att klämma in dagens löppass innan det börjar igen.

Kommentera

