Dagens i-landsproblem

En bieffekt av allt det här tränandet? Allt duschandet som följer. Förutom att det är jobbigt torkar det dessutom ut huden ganska duktigt. För första gången i världshistorien har jag fått det till en vana att smörja in mig efter varenda dusch, men det räcker inte för att det ska sluta damma om mina ben. Häromveckan när jag morgonsimmat på E-dalsbadet och tvålade bort kloret efteråt insåg jag varför situationen kändes så bekant –  det var min tredje dusch på 24 timmar.

I morse lyssnade jag på ett Kropp & Själ-avsnitt från P1 som handlade om motivation, Bland annat medverkade en psykolog som är expert på prokrastinering, alltså uppskjutande beteende. (Ni vet, procrastinators unite – tomorrow. Or for sure the day after!) Då fick jag bekräftat att min dusch-approach är helt rätt – se till att det en behöver göra är förknippat med en belöning. Belöningen för alla dessa duschar är hudprodukter som känns lyxiga och gör det värt besväret. De här två varianterna gäller just nu.

Vilka är dina hudvårdsfavoriter?

IMG_3762 IMG_3759

Lämna en kommentar