Hemlagat vinner!

För några veckor sedan dök det upp färdiglagad pulled pork och pulled beef på min lokala matvarubutik. Undrade lite vad poängen var – det är ju sanslöst enkelt att laga själv, och då har du koll på kvaliteten på alla ingredienser. Det enda är väl tiden. Får du en galen pulled beef-craving kanske du helt enkelt inte STÅR UT MED att vänta de 6-8 timmar det tar att laga den själv. (Bor du i Stockholmstrakten så kan du ju alltid kolla upp var El Taco Truck befinner sig).

Hursomhelst, idag testade jag pork-varianten. Mest oväntat? Det smakade som grillad kyckling, eller kanske som flintastek. Jag är inte så imponerad, och kommer att fortsätta dra mina egna grisar. Då tänker jag inte stoppa i nåt maltodextrin eller modifierad majsstärkelse heller, Som kloka Jessica skrev häromdagen – ju mer kärlek som läggs ner i matlagningen, desto bättre känns det i magen. Den här grisen var värd mer kärlek än den fick.

Tillbehören vad fantastiska däremot – smörigt korianderris med lime, goda majstortillabröd och fräscha grönsaker.

IMG_3709

Lämna en kommentar